Prof. Dr. Susanne Niemeier
Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Koblenz
- 0261/2870-2012
- 0261/287-2872011
Niemeier, Susanne
Task-based grammar teaching of English: Where cognitive grammar and task-based language teaching meet1. Aufl. Tübingen: Narr Francke Attempto 2017 264 S.
Niemeier, Susanne
Teaching (in) metaphorsFrancesca Ervas; Elisabetta Gola; Maria Grazia Rossi (Hrsg). Metaphor in Communication, Science and Education. Berlin: Mouton De Gruyter 2017 S. 267 - 282
Juliana, Goschler; Susanne, Niemeier
Introduction: Cognitive Approaches to L2 learning and teachingYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 4. Berlin: de Gruyter Mouton 2016 S. 3 - 8
Goschler, Juliana; Niemeier, Susanne
Yearbook of the German Cognitive Linguistics AssociationBerlin: de Gruyter Mouton 2016 314 S.
Niemeier, Susanne
A Cognitive Grammar perspective on tense and aspectM. Rafael Salaberry; Llorenç Comajoan (Hrsg). Research Design and Methodology in Studies on L2 Tense and Aspect. Berlin: De Gruyter 2013 S. 11 - 56
Juchem-Grundmann, Constanze; Niemeier, Susanne; Schönefeld, Doris
Fachdisziplin: Cognitive GrammarStefan J. Schierholz (Hrsg). Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK) Online. Berlin: De Gruyter 2013 S. keine Angaben
Niemeier, Susanne
Glenn S. Levine: Code Choice in the Language Classroom. Multilingual Matters: Bristol 2011Zeitschrift für Angewandte Linguistik. Bd. 58. H. 1. Berlin: De Gruyter Mouton 2013 S. 229 - 233
Niemeier, Susanne
Kulturelle Modelle im Englischunterricht - Bausteine zur Konstruktion Interkultureller Kommunikativer KompetenzMaria Eisenmann; Margit Hempel; Christian Ludwig (Hrsg). Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr 2013 S. 133 - 147
Niemeier, Susanne
Culture-specific concepts of emotionality and rationalityMarcus Callies; Wolfram R. Keller; Astrid Lohöfer (Hrsg). Bi-Directionality in the Cognitive Sciences: Avenues, challenges, and limitations. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company 2011 S. 43 - 56
Niemeier, Susanne
Bilingualismus und "bilinguale" Bildungsgänge aus kognitiv-linguistischer SichtGerhard Bach; Susanne Niemeier (Hrsg). Bilingualer Unterricht: Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven. 5. Aufl. Frankfurt am Main: Peter Lang 2010 S. 23 - 46 (Kolloquium Fremdsprachenunterricht ; Bd. 5)