Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen
Fabian Wolff

Prof. Dr. Fabian Wolff

Institut für Psychologie, Universität Koblenz

  • 0000-0001-6816-4317
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  10

Wolff, Fabian; Schmidt, Fabian T. C.; Borzikowsky, Christoph et al.

Educational stays abroad and the development of self-perceived grit: A longitudinal analysis in young adulthood

Current Psychology. Bd. 41. H. 2. New York, NY: Springer 2022 S. 847 - 862


Wolff, Fabian; Möller, Jens

Dimensional comparison theory: Minimal intervention affects strength of dimensional comparison effects

The Journal of Experimental Education. Bd. 89. H. 4. London: Taylor & Francis 2021 S. 625 - 642


Möller, Jens; Wolff, Fabian

Dimensional comparison theory: New models, new methods, new insights

Theresa Dicke; Frédéric Guay; Herbert W. Marsh; Rhonda G. Craven; Dennis M. McInerney (Hrsg). Self: A Multidisciplinary Concept. Charlotte, NC: Information Age Publishing 2021 S. 1 - 2 (International advances in self research ; 7)


Wolff, Fabian

How classmates’ gender stereotypes affect students’ math self-concepts: A multilevel analysis

Frontiers in Psychology. Bd. 12. Lausanne: Frontiers Research Foundation 2021 S. 1 - 12


Wolff, Fabian; Oliver, Lüdtke; Friederike, Helm et al.

Integrating the big-fish-little-pond effect, the basking-in-reflected-glory effect, and the internal/external frame of reference model predicting students’ individual and collective academic self-concepts

Contemporary Educational Psychology. Bd. 65. Amsterdam: Elsevier 2021 S. 1 - 16


Wolff, Fabian

Measuring Comparison Effects: A Critical View on the Internal/External Frame of Reference Model

Educational Measurement: Issues and Practice. Bd. 40. H. 2. Malden, MA: Wiley-Blackwell 2021 S. 89 - 95


Wolff, Fabian; Zitzmann, Steffen; Möller, Jens

Moderators of dimensional comparison effects: A comprehensive replication study putting prior findings on five moderators to the test and going beyond

Journal of Educational Psychology. Bd. 113. H. 3. Washington, DC: American Psychological Association 2021 S. 621 - 640


Wolff, Fabian; Jens, Möller

Telepräsenzroboter in der Hochschullehre: Erste Befunde einer Längsschnittstudie sprechen für hohe Akzeptanz

Die Hochschullehre. Bd. 7. Bielefeld: wbv 2021 S. 162 - 173


Wolff, Fabian; Sticca, Fabio; Niepel, Christoph et al.

The reciprocal 2I/E model: An investigation of mutual relations between achievement and self-concept levels and changes in the math and verbal domain across three countries

Journal of Educational Psychology. Bd. 113. H. 8. Washington, DC: American Psychological Association 2021 S. 1 - 21


Wolff, Fabian; Köller, Michaela M.

„Ich war ein Roboter“: Chancen des Einsatzes von Telepräsenzrobotern in Hochschule und Schule

Schulmanagement : die Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung. Bd. 51. H. 4. Berlin: Cornelsen 2020 S. 32 - 35