Otto, Barbara; Karbach, Julia
The effects of private tutoring on students’ perception of their parents’ academic involvement and the quality of their parent-child relationshipEducational Psychology. Bd. 39. Informa UK Limited 2019 S. 1 - 18
Havard, Byron; Nguyen, Giang-Nguyen T.; Otto, Barbara
The impact of technology use and teacher professional development on U.S. national assessment of educational progress (NAEP) mathematics achievementEducation and Information Technologies. Bd. 23. H. 5. 2018 S. 1897 - 1918
Otto, Barbara; Völker, Stephanie; Büttner, Gerhard
Förderung selbstregulativer Kompetenzen im Mathematikunterricht der GrundschuleHartmann, U., Hasselhorn, M. & Gold, A. (Hrsg). Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern: Forschungsergebnisse des Frankfurter IDeA-Zentrums. Stuttgart: Kohlhammer 2017 S. 367 - 384
Otto, Barbara; Kistner, Saskia
Is there a Matthew effect in self-regulated learning and mathematical strategy application? - Assessing the effects of a training program with standardized learning diariesLearning and Individual Differences. Bd. 55. Elsevier BV 2017 S. 75 - 86
Otto, Barbara; Nguyen, Giang-Nguyen T.
Investigating the Impact of the Learning Context for Pre-service Teachers’ MotivationJournal of Psychology Research. Bd. 6. H. 12. David Publishing Company 2016 S. 712 - 726
Otto, Barbara; Müller, Christian
Effekte von institutionellem Nachhilfeunterricht auf das selbstregulierte Lernverhalten und die MathematikleistungPsychologie in Erziehung und Unterricht. Bd. 62. H. 4. Ernst Reinhardt, GmbH & Co. KG 2015 S. 285
Landmann, Meike; Perels, Franziska; Otto, Barbara et al.
Selbstregulation und selbstreguliertes LernenWild, E. & Möller, J. (Hrsg). Pädagogische Psychologie. 2. Aufl. Berlin: Springer 2015 S. 45 - 65
Otto, Barbara; Perels, Franziska; Schmitz, Bernhard
Selbstreguliertes LernenReinders, H., Ditton, H, Gräsel, C. & Gniewosz, B. (Hrsg). Empirische Bildungsforschung. 2. Aufl. Wiesbaden: VS Verlag 2015 S. 41 - 53
Völker, Stephanie; Otto, Barbara; Fauth, Benjamin et al.
Effekte einer unterrichtsintegrierten Förderung der Mengen-Zahlen-Kompetenz und des selbstregulierten Lernens bei Erstklässlern mit einem Risiko im mathematischen Bereich.Zeitschrift für Grundschulforschung. Bd. 7. H. 1. 2014 S. 76 - 99
Kistner, Saskia; Rakoczy, Katrin; Otto, Barbara et al.
Teaching Learning Strategies: The Role of Instructional Context and Teacher BeliefsJournal for Educational Research Online. Bd. 7. H. 1. 2014 S. 176 - 197