Smieja, Birgit; Martin, Isabel
"Let's dance!" Lernen macht Spaß! Fremdsprachenlernen mit Modern Square DanceSmieja, Birgit; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht: Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften 2019 S. 231 - 250
Weyrauch, Oliver; Smieja, Birgit
Grenzen überschreiten durch fächerübergreifendes Lernen: eine EinleitungSmieja, Birgit ; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2019 S. 7 - 12
Smieja, Birgit; Burkhart, Lisa
Wortschatzarbeit durch Bewegung: Tanz von der Grundschule bis zur Uni.Falkenhagen, Charlott (Hrsg). Congress Proceedings zur 27. DGFF Konferenz vom 27.-30. September in Jena. N.N.: N.N. 2019 S. 1 - 10
Smieja, Birgit; Weyrauch, Oliver
Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und PraxisBerlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2018 292 S.
Smieja, Birgit
Verstehen - Verständigen - zusammen Handeln. Square Dance und Englischunterricht - nicht nur für die GrundschuleBahr, Matthias; Reichmann, Bettina; Schowalter, Christine (Hrsg). Menschenrechtsbildung : Handreichung für Schule und Unterricht. 1. Aufl. Ostfildern: Matthias Grünewald Verlag 2018 S. 252 - 265
Smieja, Birgit; Mathangwane, Joyce T.
The development of English in Botswana : language policy and educationKirkpatrick, Andy (Hrsg). The Routledge handbook of world Englishes. Oxford: Routledge [u.a.] 2010 S. 1 - 22 (Routledge handbooks in applied linguistics)
Smieja, Birgit
The effect of language policy on language attitudes : a case study of young Khoesan language speakers in BotswanaWalt, Christa van der (Hrsg). Living through Languages : an African tribute to René Dirven. Stellenbosch: SUN-Press 2007 S. 37 - 53
Weideman, Albert; Smieja, Birgit
Empowerment through language and education : cases and case studies from North America, Europe, Africa and JapanFrankfurt am Main: Lang 2006 0 S.
Smieja, Birgit; Weideman, Albert
Introduction: Language, empowerment and education - an enduring concernWeideman, Albert (Hrsg). Empowerment through language and education : cases and case studies from North America, Europe, Africa and Japan. Frankfurt: P. Lang 2006 S. IX - XI
Smieja, Birgit; Batibo, Herman M.
Language attitudes among young minority language speakers in BotswanaPULA : Botswana journal of African studies. Bd. 21. Gaborone: Univ. of Botswana, Nat. Inst. of Development Research and Documentation 2006 S. 66 - 74