Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Institut für Psychologie

FB 1: Bildungswissenschaften / Universität Koblenz

Universitätsstraße 1, 56070 Koblenz
  • 0261/287-1920
  • 0261/287-1921
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  10


Heinecke-Müller, Michaela; Quaiser-Pohl, Claudia; Kariuki, Priscilla W. et al.

Feeling capable in an Ubuntu way

S. 1 - 42


Rapoport, Olga; Möcklinghoff, Sarah; Merz, Simon et al.

"Can I please postpone my dentist appointment?" - Exploring a new area of procrastination

Current Psychology. Bd. 43. H. 5. New York, NY: Springer 2024 S. 4526 - 4535


Jansen, Petra; Rahe, Martina; Hoja, Sabine et al.

Are Character Strengths and Attitudes towards Vegetarian Food Related?

International Journal of Applied Positive Psychology. Bd. 9. H. 1. Cham: Springer International Publishing 2024 S. 1 - 25


Lennon-Maslin, Michelle; Quaiser-Pohl, Claudia; Wickord, Lea-Christin

Beyond numbers: the role of mathematics self-concept and spatial anxiety in shaping mental rotation performance and STEM preferences in primary education

Frontiers in Education. Bd. 9. Lausanne: Frontiers Media SA 2024


Jansen, Petra; Hoja, Sabine; Rahe, Martina

Connectedness and sustainable attitudes and behavior in athletes

German Journal of Exercise and Sport Research : Sportwissenschaft. Bd. 54. H. 1. Berlin: Springer 2024 S. 55 - 63


Jansen, Petra; Quaiser-Pohl, Claudia

Digitales Lernen im Klassenzimmer: Die Rolle von Achtsamkeit und Herzensgüte

Claudia Quaiser-Pohl; Michael Ernst-Heidenreich; Frauke Sorajewski; Annika Werger (Hrsg). Digitalisierung in der Schule: Ein Praxisbuch zu Möglichkeiten, Grenzen und Herausforderungen. Weinheim: Beltz Juventa 2024 S. 100 - 113


Quaiser-Pohl, Claudia; Ernst-Heidenreich, Michael; Sorajewski, Frauke et al.

Digitalisierung in der Schule: Ein Praxisbuch zu Möglichkeiten, Grenzen und Herausforderungen

Weinheim: Beltz Juventa 2024



Möcklinghoff, Sarah; Rapoport, Olga; Neidhardt, Eva

Examining the role of post-event processing in test anxiety - Pilot testing in three student samples

International Journal of Educational Research Open. Bd. 7. Amsterdam: Elsevier 2024