Univ.-Prof. Dr. rer. soc. Walter Schertler
Betriebswirtschaftslehre, Universität Trier
- 0651/201-2676
- 0651/201-3919
Robles Sy, R.; Schertler, W.; Wöber, K. W. et al.
Revenue Strategies for Internet Marketplace Providers in Tourism: Theory and Empirical StudyWöber, K. W.; Frew, A. J.; Hitz, M. (Hrsg). Information and Communication Technologies in Tourism 2002. Wien / New York: Springer Computer Science 2002 S. 27 - 38
Dierich, J. - C.; Robles Sy, R.; Schertler, W. et al.
The Use of Internet-Marketing by National Tourism Organizations in Germany: An Empirical ApproachWöber, K. W.; Frew, A. J.; Hitz, M. (Hrsg). Information and Communication Technologies in Tourism 2002. Wien / New York: Springer Computer Science 2002 S. 115 - 125
Schertler, W.; Dierich, J. - C.; Sheldon, P. et al.
eTourism Business and Web Based TrainingSheldon, P.; Wöber, K. W.; Fesenmaier, D. R. (Hrsg). Information and Communication Technologies in Tourism 2001. Wien / New York: Springer Computer Science 2001 S. 317 - 326
Schertler, W.
Strategiecontrolling. Lehrbuch der Strategischen UnternehmensführungMünchen/Wien: Oldenbourg 1999
Schertler, W.
Einsatz Neuer Technologien im Marketingmanagement von TourismusorganisationenDestinationsmanagement, AIEST-Sonderband. Bern. 1998 S. 15 ff
Schertler, Walter
Kooperationsstrategien und deren Umsetzung im Konzept der virtuellen UnternehmungPerspektiven im strategischen Management. - Berlin [u.a.] : de Gruyter, ISBN 3-11-016145-1. 1998 S. 289 - 306
Schertler, Walter
Unternehmensorganisation : Lehrbuch der Organisation und strategischen Unternehmensführung7., unwesentl. veränd. Aufl. Aufl. München [u.a.]: Oldenbourg 1998 288 S.
Schertler, W.; Buhalis, D. et al.
Virtual Enterprises in Tourism: Folklore and Facts - Conceptual Challenges for Academic ResearchBuhalis, D. et al. (Hrsg). Information and Communication Technologies in Tourism 1998. Wien/New York: Springer Computer Science 1998 S. 278 - 288
Schertler, W.; Passmann, C.; Pipperger, W. et al.
How to Assess WWW-Applications for Tourism Information Systems from the Enduser Perspective. Methodological Design and Empirical EvidenceTjoa, A. M. (Hrsg). Information and Communication Technologies in Tourism. Wien/New York: Springer Computer Science 1997 S. 208 - 220