Reuter, Timo; Leuchter, Miriam
Examining Kindergarten Children’s Testing and Optimising in the Context of a Gear Engineering TaskEuropean Journal of STEM Education. Bd. 7. H. 1. Lectito BV 2022 S. 4
Reuter, Timo; Weber, Anke; Nitz, Sandra et al.
Problemlösen in digitalen KontextenEmpirische Pädagogik. Bd. 35. H. 1. 2021 S. 5 - 11
Reuter, Timo; Weber, Anke; Flottmann, Julia et al.
Promotion of the Control of Variables Strategy Through Structured and Guided Experiments among 6- to 7-Year-OldsJournal of Cognitive Education and Psychology. Bd. 20. H. 2. New York: Springer 2021 S. 70 - 82
Reuter, Timo; Leuchter, Miriam
"Da dreht sich was" - eine spielbasierte Lernumgebung für 4- bis 6-Jährige zur Funktionsweise von ZahnrädernKübler, Markus ; Buhl, Gerda ; Rüdisüli, Cornelia (Hrsg). Spielen und Lernen verbinden - mit spielbasierten Lernumgebungen : Theorie - Empirie - Praxis. Bern: hep 2020 S. 131 - 141
Reuter, Timo; Leuchter, Miriam
Children's concepts of gears and their promotion through playJournal of Research in Science Teaching. Bd. 58. H. 1. Wiley 2020 S. 69 - 94
Weber, Anke Maria; Reuter, Timo; Leuchter, Miriam
The Impact of a Construction Play on 5- to 6-Year-Old Children’s Reasoning About StabilityFrontiers in Psychology. Bd. 11. Frontiers Media SA 2020 S. 1 - 20
Reuter, Timo; Zucker, Verena; Leuchter, Miriam
Förderung des Beschreibens von prozessorientierter Diagnostik im naturwissenschaftlichen Sachunterricht: Evaluation eines auf Text- und Videovignetten basierenden Seminars für GrundschullehramtsstudierendeBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung (BzL). Bd. 37. H. 2. 2019 S. 275 - 288
Reuter, Timo; Leuchter, Miriam
Lernwirksamkeit unterschiedlich strukturierter Lernangebote zu Zahnrädern in der GrundschuleFörster, L. Franz, U. Hartinger, A. Knörzer, M. (Hrsg). Forschendes Lernen im Sachunterricht. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2019 S. 55 - 62
Reuter, Timo
The role of drawings and tables in representing non-routine word problemsHernández Rebollar, L. A. & Slisko Ignjatov, J. (Hrsg). Avances en la educación matemática basada en la investigación. Puebla, Pue.: Benemérita Universidad Autónoma de Puebla 2017 S. 97 - 117
Reuter, Timo; Schnotz, Wolfgang; Rasch, Renate
Drawings and Tables as Cognitive Tools for Solving Non-Routine Word Problems in Primary SchoolAmerican Journal of Educational Research. Bd. 3. H. 11. 2014 S. 1187 - 1197