Fachgebiet Techniklehre
Institut für Management / Universität Koblenz
- 0261/287-2451
- 0261/287100-2451
Fislake, Martin; Honnef, Lisa
New Findings about Child-Robot-Interaction: Effects on robot design through robot misbehaviorBalogh, Richard; Obdržálek, David; Fislake, Martin (Hrsg). Robotics in Education: Proceedings of the RiE 2024 Conference. Cham: Springer 2024 S. 23 - 32 (Lecture Notes in Networks and Systems, Bd. 1084)
Fislake, Martin; Balogh, Richard; Obdržálek, David
Robotics in Education: Proceedings of the RiE 2023 ConferenceCham: Springer 2024 (Lecture Notes in Networks and Systems, Bd. 747)
Fislake, Martin
14th International Conference on Education and New Learning Technologies. Traces from construction kits to educational robotics in technology educationIATED (Hrsg). EDULEARN22 Proceedings. online. 2022 S. 5502 - 5506
Fislake, Martin
How to make an engineer - Nachwuchsarbeit zwischen Markt und MissionGudrun Kammasch; Sophia Keil; Daniel Winkler (Hrsg). Produktions- und Dienstleistungsstrukturen der Zukunft im Fokus: Wege zu technischer Bildung : Referate der 15. Ingenieurpädagogischen Regionaltagung 2021 an der Hochschule Zittau/Görlitz vom 17.-19. Juni 2021. Berlin: IPW Ingenieur-Pädagogische Wissenschaftsgesellschaft 2021 S. 69 - 77
Fislake, Martin
Robotics in Technology EducationMarc J. de Vries (Hrsg). Handbook of Technology Education. Gorgan: Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources 2018 S. 361 - 384
Fislake, Martin
Determinanten und Interdependenzen technischer Bildung aus didaktischer und bildungsökonomischer Sicht: analysiert am Beispiel der technischen Dokumentation im MaschinenbauFrankfurt am Main: Lang 2002
Fislake, Martin
Lernort Technik-Museum. Möglichkeiten, Perspektiven, Konzeptionen.tu: Zeitschrift für Technik im Unterricht. Primarstufe, Sekundarstufe I. Bd. 4/96. 4/96 - 82/21 Jg: Neckar-Verlag, Villingen 1996 S. 12 - 19