Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Arbeitsbereich Grundschulpädagogik

Institut für Bildung im Kindes- und Jugendalter / Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

August-Croissant-Str. 5, 76829 Landau
  • 06341/280-34133
  • 06341/280-34131
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  10

Barkela, Veronika; Leuchter, Miriam

Effectiveness of Automated Formative Feedback in an Online Tutorial for Promoting Summarizing

Journal of Educational Technology Development and Exchange. Bd. 17. H. 1. University of Southern Mississippi 2024 S. 67 - 95


Schäfer, Jonas; Reuter, Timo; Leuchter, Miriam et al.

Executive functions and problem-solving: The contribution of inhibition, working memory, and cognitive flexibility to science problem-solving performance in elementary school students

Journal of Experimental Child Psychology. Bd. 244. Elsevier B.V. 2024 105962


Weber, Anke M.; Bobrowicz, Katarzyna; Greiff, Samuel et al.

Mental rotation is supported by block play in boys and girls

Journal of Applied Developmental Psychology. Bd. 91. Elsevier 2024 101630


Wildemann, Anja; Bien-Miller, Lena

Sprachbezogene Konzepte mono- und multilingualer Schülerinnen und Schüler und ihr Potenzial für einen adaptiven Deutschunterricht in der Grundschule

Bien-Miller, Lena; Michalak, Magdalena (Hrsg). Aufgabenstellungen für sprachlich heterogene Gruppen. Wiesbaden: Springer 2024 S. 3 - 23


Wildemann, Anja; Rank, Astrid; Hartinger, Andreas et al.

Sprachliche Anregung in verschiedenen Phasen des Experimentierens: Eine Studie zum frühen naturwissenschaftlichen Lernen in Kindertagesstätten

Blumberg, Eva; Niederhaus, Constanze; Mischendahl, Anne (Hrsg). Mehrsprachigleit in der Schule: Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Stuttgart: Kohlhammer 2024 S. 79 - 98


Sasse, Heide; Weber, Anke M.; Reuter, Timo et al.

Teacher Guidance and On‐the‐Fly Scaffolding in Primary School Students' Inquiry Learning

Science Education. Bd. 0. Wiley 2024 21921


Dunekacke, Simone; Wullschleger, Andrea; Grob, Urs et al.

Teaching quality in kindergarten: Professional development and quality of adaptive learning support enhances mathematical competency

ZDM: Mathematics Education. Bd. 0. Springer 2024 S. 0


Wildemann, Anja

Conceptual Change und sprachbezogene Konzepte – eine theoretische Annäherung

Empirische Pädagogik 4/23. Bd. 4. 2023 S. 366 - 380



Schäfer, Jonas; Reuter, Timo; Karbach, Julia et al.

Domain‐specific knowledge and domain‐general abilities in children's science problem‐solving

British Journal of Educational Psychology. Bd. 0. Wiley 2023 S. 1 - 21