Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Students Exploring Dystopias in Fiction and Film: A Classroom Practice Report

Christian Ludwig; Nicole Maruo-Schröder (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello": Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 259 - 276 (Bd. 88)

Erscheinungsjahr: 2018

ISBN/ISSN: 978-3-8253-6875-3; 3-8253-6875-0

Publikationstyp: Buchbeitrag

Sprache: Englisch

GeprüftBibliothek

Inhaltszusammenfassung


This article presents two teaching projects that illustrate how university students can benefit from an authentic, learner-centered learning experience, in which students were required to present research projects in the form of posters/ poster presentations during an academic conference.

  • Anti-Utopie
  • Englisch
  • Englischunterricht
  • Jugendliteratur
  • authentic learning experience
  • collaborative learning
  • learner autonomy
  • learning in higher education
  • poster
  • poster presentation
  • teaching film
  • teaching literature

Autoren


Krüger, Nadine (Autor)
Christian, Ludwig (Autor)

Klassifikation


DFG Fachgebiet:
Literaturwissenschaft

DDC Sachgruppe:
Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft

Verbundene Forschungsprojekte


Verknüpfte Personen


Beteiligte Einrichtungen