Ein interreligiöses Lehrstück: Mit Paulus auf dem Areopag (Apg 17,16–34)
Kunz, Florian; Lörsch, Martin; Wuckelt, Agnes (Hrsg). Partizipativ – prozesshaft – hoffnungsvoll: Katechese in Gegenwart. Trier: Paulinus 2023 S. 155 - 165
Erscheinungsjahr: 2023
ISBN/ISSN: 978-3-7902-1772-8
Publikationstyp: Buchbeitrag (Festschrift)
Sprache: Deutsch
Geprüft | Bibliothek |
Inhaltszusammenfassung
The article is dedicated to the story of Paul's stay in Athens: a masterpiece of Lucan storytelling and a lesson in intercultural encounters and interreligious conversation. At the center of Greek religiosity and culture, Luke lets Paul act as a model: it's about places and forms, content and goals, reinforcing insights, but also frustrating experiences in the everyday business of interreligious teaching and learning - which is crucial today as then. Der Artikel widmet sich der Erzählung üb...The article is dedicated to the story of Paul's stay in Athens: a masterpiece of Lucan storytelling and a lesson in intercultural encounters and interreligious conversation. At the center of Greek religiosity and culture, Luke lets Paul act as a model: it's about places and forms, content and goals, reinforcing insights, but also frustrating experiences in the everyday business of interreligious teaching and learning - which is crucial today as then. Der Artikel widmet sich der Erzählung über den Aufenthalt von Paulus in Athen: ein Meisterstück lukanischer Erzählkunst und ein Lehrstück der interkulturellen Begegnung und des interreligiösen Gesprächs. Im Zentrum der griechischen Religiosität und Kultur lässt Lukas Paulus als Modell auftreten: Es geht um Orte und Formen, Inhalte und Ziele, bestärkende Einsichten, aber auch frustrierende Erfahrungen des – heute wie damals entscheidenden – Alltagsgeschäfts interreligiösen Lehrens und Lernens.» weiterlesen» einklappen
Klassifikation
DFG Fachgebiet:
Theologie
DDC Sachgruppe:
Theologie, Christentum