Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Why Do We Like the iPhone? The Role of Evaluative Conditioning in Attitude Formation

Social and Personality Psychology Compass. Bd. 5. H. 7. Oxford: Wiley-Blackwell 2011 S. 473 - 486

Erscheinungsjahr: 2011

ISBN/ISSN: 1751-9004

Publikationstyp: Zeitschriftenaufsatz

Sprache: Englisch

Doi/URN: 10.1111/j.1751-9004.2011.00366.x

Volltext über DOI/URN

GeprüftBibliothek

Inhaltszusammenfassung


Evaluative conditioning (EC) is the change in liking due to the paring of an affectively meaningful and a neutral stimulus. Starting with the exemplary question of why we like the iPhone, this article provides an overview of past and present research and gives an outlook to future research on this topic. We outline four different theoretical EC accounts and discuss how each account is consistent with current empirical evidence.

Autoren


Weil, Rebecca (Autor)
Langer, Tina (Autor)

Klassifikation


DFG Fachgebiet:
Psychologie

DDC Sachgruppe:
Psychologie

Verknüpfte Personen


Eva Walther

Beteiligte Einrichtungen