Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Increasing Value without Increasing Effort?: The use of WebCT in Accompanying Face-to-Face Lectures under the Constraint of Low Budget

Journal of distance education : Revue de l'enseignement à distance. Bd. 20. H. 2. Ottawa: Canadian Network for Innovation in Education (CNIE) / Réseau Canadien pour l'Innovation en Éducation (RCIÉ) 2005 S. 78 - 84

Erscheinungsjahr: 2005

ISBN/ISSN: 0830-0445

Publikationstyp: Zeitschriftenaufsatz

Sprache: Deutsch

GeprüftBibliothek

Inhaltszusammenfassung


After a period of unbridled enthusiasm about economical prospects, e-learning today is linked with the expectation of increasing expenditures. We implemented an e-learning offering at low cost for the benefit of students and teachers in a course on general pedagogy. This article describes the core ideas in our planning and the empirical findings on the students' use of the course. (Contains 1 table and 2 figures.)

  • Cost Effectiveness, Information Technology, Technology Planning, Technology Uses in Education, Teacher Education Programs, Online Courses, Instructional Effectiveness, Instructional Development, Multimedia Instruction, Criterion Referenced Tests, Achievement Rating, Distance Education

Klassifikation


DFG Fachgebiet:
Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung

DDC Sachgruppe:
Erziehung, Schul- und Bildungswesen

Verknüpfte Personen


Beteiligte Einrichtungen